יום שני, 6 בינואר 2014

שנה טובה,
ביפן נשמעת בימים אלה הברכה
 あけましておめでとうございます
(akemashite omedetou gozaimasu) 
ובעברית - מזל טוב, נפתחה שנה חדשה.
 אם אתם מתכננים טיול ליפן בקרוב אולי כדאי ללמוד את המשפט המסובך הזה או לפחות כמה מילים בסיסיות.
זה נכון שזו לא שנה "שלנו", שנה "גויה", לא של יהודים, אבל אנחנו חיים בתוכה לא פחות מאשר בשנה "שלנו", היהודית. בטח אני, שאני גרה ממש ליד אחד הכפרים הנוצריים ביותר בארץ שנקרא מעיליא. בזכותו חווים ילדיי, וגם אני, את הכריסמס ואת השנה החדשה האזרחית.
וזה מזכיר לי את ימי יפן העליזים שלי...
ליפן הגעתי לראשונה  לפני יותר מ -20 שנה, שבוע אחרי השחרור מהצבא, ממש בתחילת החורף - קוררר חתולים קפואים, קישוטים ומוזיקת כריסמס בחנויות, והמוני יפנים עם שקיות קניות בידיים. לא, הם לא נוצרים, אבל היפנים לא מפספסים סיבה למסיבה. ולא משנה לאיזו דת המסיבה שייכת. כך  אימצו להם היפנים את חופשת חג המולד וה new year, כך הם קונים מתנות חגיגיות, ואולי אפילו מעצבים להם עץ כריסמס קטן בבית. כל זאת כחלק מהסובלנות היפנית לכל דת (כמעט) באשר היא. מבחינתם הם יכולים להיות גם שינטואיסטים, גם בודהיסטים, גם נוצרים וגם כל דבר אחר. והכל ביחד. אלה החיים הטובים.
ואם גם אתן רוצות להיות חלק מזה, בואו למפגש ראשון של "מסע נשי" לקראת נסיעת אביב נשית ליפן, מחר בערב 7/1 ב 18:30 בתל אביב, בגלריה P8, רח' יהודה הלוי 79. 
        לפרטים על המפגש ועל המסע הקרוב ליפן עם                                מסע נשי לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה